Genel Bilgilendirme
Evrenin ilerlemesini sağlayacak yegane husus, oyuncuların içinde bulunduğu kurguların sağlıklı bir şekilde ilerlemesidir. Evrenin mevcut kurgusal yapısında, bu kurgusal ilerlemeler herhangi bir şekilde düz bir çizgi halinde ilerlemekten ibaret değildir. Diğer bir deyişle oyuncular henüz daha konu başlarındayken sonu belli olayla içerisinde yer almazlar. Oyuncuların kurgu içerisindeki aksiyonları, davranışları, tercihleri ve etkileşimleri kurguyu şekillendirir ve ilerletir. Elbette her bir oyuncunun her bir tercihinin kurgusal ilerlemelerde etkin rolü olduğunu söylemek de mümkün değildir. Dolayısıyla, oyuncular tarafından farkında olarak ve olmayarak yapılan belli aksiyonlar, kurgunun başka bir noktaya gitmesini sağlamaktadır. Bu aşamada ise, oyuncuların yer aldığı kurguların tasarım aşamasından itibaren ne şekilde şekillendiğini kabaca izah etmek gerektiğini düşünmekteyim. Kurgu gelişimi aşamalarını ise şu şekilde belirtebiliriz;
Bazı konularda her ne kadar oyuncular tarafında kırılma anlarına denk gelinse de, bu kırılmaların yaşanmaması da muhtemeldir. Zira, oyuncuların karakterlerinin ve iblislerinin sistemsel durumları, onların kırılma anlarını kullanamamasına neden olabilmektedir. Oyuncu ve karakterin sistemsel sınırlarının kırılma anlarını kullanmaya elverişli olması, statlarının, yeteneklerinin veya tekniklerinin buna uygun olması gerekir. Bu şartların sağlanamaması halinde ise, kurgusal kırılma anları yaşansa bile oyuncular tarafından bunlar kullanılamaz ve dolayısıyla konu mevcut haliyle muhtemel bir sona doğru evrilir.
Tüm bu bilgiler ışığında, evrende şu ana kadar genel kurgu kapsamında bir ilerleyiş olmuşsa da, bu tarzdan biraz sıyrılarak konu çeşitliliği sağlanması ve oyuncuların karakterleriyle olan bağlarını güçlendirerek, karakterlerinin de derinleşmesine imkan tanınması gerekli olmaktadır. Ancak bu şekilde oyuncuların hem karakterlere hem de evrene daha bağlı hale geleceği ve aynı zamanda evrenin de gelişeceği düşüncesindeyim. Dolayısıyla, bu noktadan sonra evrenin kurgusal ilerleyişi genel anlamda üçe ayrılarak ilerlenecektir. Bunlardan ilki “Evren Kurguları”, ikincisi “Karakter Kurguları” ve üçüncüsü de “Etkinlik Kurguları” olacaktır. Bunlara ilişkin açıklamalar aşağıda detaylıca verilmeye çalışılmıştır.
Evren Kurguları
Evren kurguları, genel olarak adından da anlaşılacağı üzere evrenin ilerlemesini sağlayan esaslı kurgulardır. Bu kurgular, özellikle yukarıda kurguların işleyişine dair yapılan açıklamalara göre ilerleyip, evrenin yeni düzenini oluşturmayı sağlamaktadır. Bu itibarla, evrenin sistemsel olarak da vazgeçilmezi olan kurgular, bu kurgulardır.
Evren kurgularının bu önemi nedeniyle, her bir aktif oyuncunun bu kurgulara katılımı beklenmektedir. Zira evren kurguları, halihazırda aktif oyunculara göre tasarlanmakta olup, herhangi bir oyuncunun herhangi bir nedenle bu kurgular içerisinde yer almaması, baştan kurgunun tekrar tasarlanmasına neden olmaktadır. Bunun yanında, kurgu ilerleyişi içerisinde oyuncuların kendince sebeplerle pasifliğe düşmesi de kurgunun tekrar tasarlanmasına neden olmakta, ancak halihazırda mevcut kurgusal ilerleme karşısında bu tasarlamalar boşluklara veya zorluklara neden olmaktadır. Dolayısıyla, evren kurgularının bir şekilde sekteye uğraması, tüm oyuncuların ve hatta evrenin ilerleyişine sekte vurmakta ve esasen amacımızın eğlenmek olduğunu düşündüğümüzde, tüm bu eğlencemizi baltalayabilmektedir. Bu itibarla, evren kurguları içerisindeki aktiflik hepimizin lehine olup, bu hususa dikkat edilmesi gerekmektedir.
Evren kurgularının bir diğer önemi ise, karakterlerin doğrudan gelişimine imkan tanımasıdır. Bu tür konularda geçen olayların, konuşmaların ve durumların, doğrudan karakterler üzerinden ele alınması nedeniyle, karakterlerin gerek kurgusal gerek sistemsel gelişimlerindeki en önemli konular evren konularıdır. Nitekim, bu kurgular içerisinde yer alan oyuncular evrenin ilerleyişini şekillendirirken, bu konuda yer almayan kişiler ise sadece dışarıdan izleyen bir göz olmaktan ibarettirler.
Tüm bunların yanında evren kurguları aynı zamanda oyuncuları belli bir harekette bulunmaya veya bulunmamaya da zorlayabilir. Yukarıda karakterlerin sistemsel durumları karşısında kurgu kırılmalarının yaşanmamasına ilişkin açıklamalar, daha çok evren kurguları içerisinde karşımıza çıkmakta olup, bu tip durumlar esasen yine evren ve karakter gelişimi açısından ele alınmalıdır. Dolayısıyla, evren kurguları her zaman oyuncuların lehine sonuçlanabilecek konular olmamakla birlikte, her türlü mutsuz sonu da içinde barındırabilmektedir.
Tüm bu açıklamalar ve evren üzerinde bizzat kendi duygu ve düşünceleriniz evren kurgularının önemini ortaya koymaktadır. Her bir oyuncunun bu tür kurgulara katılımıyla evrenin gelişiminde daha fazla çeşitliliğin sağlanacak ve hazzın daha üst noktaya çıkabileceği ise malumunuzdur. Dolayısıyla mümkün olduğu sürece evren kurgularına katılmanız ve ayrıca konu içerisinde pasifliğe düşmemeniz her birimizin son derece mutlu edecektir.
Karakter Kurgusu
Bugüne kadarki sistem içerisinde genel olarak “kişisel kurgu” adıyla tercih edilebilecek olan kurgular, bu aşamadan sonra karakter kurgusu olarak tanımlanacaktır.
“Karakter Kurgusu” konuları, genel itibariyle GM tarafından açılan, evren içerisinde kurguya dahil hikayelerin işlendiği ve konudaki oyuncular özelinde ilerleyen konulardır. Bu itibarla bu tür kurgular, doğrudan evren kurgusu kadar evrenin temelini oluşturmasa bile, evren kurgularının şekillenmesine ve oyuncuların da bu tür konularla evren kurgusu içerisinde farklı konumda yer almalarına imkan tanıyan konulardır. Dolayısıyla, evren kurguları içerisinde belirtilen hususlar genel itibariyle bu konular için de geçerli olup, karakter kurgusu konularının da oyuncular tarafından önemsenmesi ve sistemsel kurallara uygun hareket edilmesi beklenmektedir. Ayrıca önemle belirtmek gerekir ki, oyuncuların bir şekilde evren kurgusuna dahil olmasıyla birlikte bu tür kurgu konuları dondurulabilir veya sonlandırılabilir. Bununla birlikte, oyuncunun böylesine konulardaki mevcut durumu gereği, evren kurgusuna dahil olmaması da bir ihtimal olarak akılda bulundurulmalıdır. Zira oyuncular aynı anda ancak evren veya karakter kurgularından sadece birinde yer alabilir.
Karakter Gelişimi Kurgusu
“Karakter Gelişimi Kurgusu” konuları, genel itibariyle oyuncuların talebi doğrultusunda GM tarafından açılan ve oyuncuların doğrudan bir şekilde karakterlerini geliştirmesine imkan tanıyan konulardır. Bu konular her ne kadar evren kurgusuna dahil olsa da, konuların etkisi “Karakter Kurgusu” konuları kadar olmamaktadır. Zira bu konuların amacı, karakterlerin kurgusal gelişimlerini sağlamaktan ziyade bizzat karakterlerin gelişimine odaklanmaktadır. Dolayısıyla, bu tür konuların doğrudan kurguya etkisi olduğunu söylemek pek de mümkün değildir. Ancak, belirsiz kurgu teması çerçevesinde yaşanan bazı hadiselerin, dolaylı olarak da olsa evren kurgusuna etki edebileceği gerçeğini de asla inkar etmemek gerekmektedir.
“Karakter Gelişimi Kurgusu” konularının niteliği gereği hem oyuncuyu hem de GM’yi yormaması gerektiği düşüncesindeyim. Bununla birlikte, bu tür konuların esas amacının karakter gelişimi olduğu göz önüne alındığında, oyuncuları bazı sınırlamalardan da bağışık tutmak gerektiği kanaatindeyim. Dolayısıyla bu tür kurgularının ilk ve en önemli özelliği, oyuncuların mevcut “Evren Kurgusu” veya “Karakter Kurgusu” konularının olup olmadığına bakılmayacak olmasıdır. Diğer bir deyişle, herhangi bir oyuncunun halihazırda devam eden evren kurgusu veya karakter kurgusu konusunda bulunması, karakter gelişimi kurgusuna giremeyeceği sonucunu doğurmayacak olup, aynı anda iki konunun da ilerlemesi mümkün olacaktır. Ancak bu konudaki tek sınırımız, her bir oyuncunun ancak bir adet karakter gelişimi kurgusu niteliğinde konuya sahip olabileceğidir. Diğer bir deyişle, herhangi bir karakter gelişimi kurgulu konusunu bitirilmeden, bir diğer karakter gelişimi kurgulu konuya geçiş mümkün olmayacaktır.
“Karakter Gelişimi Kurgusu” konularının bir diğer özelliği ise, pasiflik sınırı konusunda oyuncuların ve GM’nin zorlanmaması yönünde olacaktır. Her ne kadar bu tür kurgu konularında da, belirli bir pasiflik süresi olsa da, bu konularda yapılan pasiflikler sadece bu tür diğer konularla birlikte değerlendirilecek ve evren kurgusu veya karakter kurgusu konularında yapılan pasifliklerle birlikte ele alınmayacaktır. Aynı zamanda bu tür konularda pasiflik sınırı bakımından daha esnek davranılacak ve süre daha oyuncu odaklı belirlenecektir.
Oyuncular, “Karakter Gelişimi Kurgusu” konularında ister stat geliştirme, ister yetenek geliştirme, ister para harcama, ister para kazanma, ister diğer türlü gelişimler olsun, başkaca her türlü imkana sahip olacaktır. Bu konulardaki esas amacın karakterin gelişimi olduğu sürece, belli bir sınırlamaya bağlı tutulmaksızın konuların ilerleyişi sağlanacaktır. Ancak elbette, örneğin Valerin’de olan bir oyuncunun doğrudan Alamara’da bulunması gibi bir konu olamayacağı gibi, oyuncuların daha önce hiç bilmediği bilgilere veya yerlere dayanarak konu talebinde bulunması da mümkün değildir. Diğer bir anlatımla, örneğin para kazanmak amacıyla açılan bir konuda oyucunun doğrudan bir altın madeni varmışçasına hareket ederek konu açması ya da doğrudan Ecirane’ye veya başka bir ülkeye gitmiş gibi konu açması mümkün değildir.
Yukarıdaki açıklamalar kapsamında, oyuncuların kurgu ve gelişim tercihleri arasında bir seçim yaparak evren kurgusundan ayrı bir ilerleme sağlamaları mümkün olacaktır.
Etkinlik Konuları
Bu tür konular, tamamen GM inisiyatifinde, belli zamanlar açılıp kapanmak üzere açılan konulardan ibarettir. Hiçbir şekilde evren kurgusuna ve işleyişine dahil olmayacak bu konular, temel olarak oyuncuların anlık olarak eğlenmesi, karakterlerini tanıması ve evren içerisinde var olmayan hikayelerin izinden gidilmesi tadında olacaktır. Her bir etkinlik konusunun farklı olacak olması nedeniyle, bu konulara ilişkin detaylı açıklamalar ilgili konularda yapılacaktır.
Evrenin ilerlemesini sağlayacak yegane husus, oyuncuların içinde bulunduğu kurguların sağlıklı bir şekilde ilerlemesidir. Evrenin mevcut kurgusal yapısında, bu kurgusal ilerlemeler herhangi bir şekilde düz bir çizgi halinde ilerlemekten ibaret değildir. Diğer bir deyişle oyuncular henüz daha konu başlarındayken sonu belli olayla içerisinde yer almazlar. Oyuncuların kurgu içerisindeki aksiyonları, davranışları, tercihleri ve etkileşimleri kurguyu şekillendirir ve ilerletir. Elbette her bir oyuncunun her bir tercihinin kurgusal ilerlemelerde etkin rolü olduğunu söylemek de mümkün değildir. Dolayısıyla, oyuncular tarafından farkında olarak ve olmayarak yapılan belli aksiyonlar, kurgunun başka bir noktaya gitmesini sağlamaktadır. Bu aşamada ise, oyuncuların yer aldığı kurguların tasarım aşamasından itibaren ne şekilde şekillendiğini kabaca izah etmek gerektiğini düşünmekteyim. Kurgu gelişimi aşamalarını ise şu şekilde belirtebiliriz;
- Önceki kurgusal konuya göre yeni bir kurgu belirlenir.
- Kurgunun giriş kısmı ve muhtemel ilerleyiş senaryoları tasarlanır.
- Kurgunun giriş kısmı siteye atıldıktan sonra oyuncuların RP’lerine göre konu ilerleyişi sağlanır.
- Muhtemel ilerleyiş senaryoları kapsamında oyuncu tercihlerine göre kurgusal kırılmalar yaşanır.
- Kurgusal kırılma anları üzerine kurgu sonlarına ilişkin muhtemel sonlar tasarlanır.
- Oyuncu tercihlerine göre muhtemel sonlardan birine doğru ilerlenir.
- Muhtemel sonlardan biri gerçekleşir ve konu sonlanır.
Bazı konularda her ne kadar oyuncular tarafında kırılma anlarına denk gelinse de, bu kırılmaların yaşanmaması da muhtemeldir. Zira, oyuncuların karakterlerinin ve iblislerinin sistemsel durumları, onların kırılma anlarını kullanamamasına neden olabilmektedir. Oyuncu ve karakterin sistemsel sınırlarının kırılma anlarını kullanmaya elverişli olması, statlarının, yeteneklerinin veya tekniklerinin buna uygun olması gerekir. Bu şartların sağlanamaması halinde ise, kurgusal kırılma anları yaşansa bile oyuncular tarafından bunlar kullanılamaz ve dolayısıyla konu mevcut haliyle muhtemel bir sona doğru evrilir.
Tüm bu bilgiler ışığında, evrende şu ana kadar genel kurgu kapsamında bir ilerleyiş olmuşsa da, bu tarzdan biraz sıyrılarak konu çeşitliliği sağlanması ve oyuncuların karakterleriyle olan bağlarını güçlendirerek, karakterlerinin de derinleşmesine imkan tanınması gerekli olmaktadır. Ancak bu şekilde oyuncuların hem karakterlere hem de evrene daha bağlı hale geleceği ve aynı zamanda evrenin de gelişeceği düşüncesindeyim. Dolayısıyla, bu noktadan sonra evrenin kurgusal ilerleyişi genel anlamda üçe ayrılarak ilerlenecektir. Bunlardan ilki “Evren Kurguları”, ikincisi “Karakter Kurguları” ve üçüncüsü de “Etkinlik Kurguları” olacaktır. Bunlara ilişkin açıklamalar aşağıda detaylıca verilmeye çalışılmıştır.
Evren Kurguları
Evren kurguları, genel olarak adından da anlaşılacağı üzere evrenin ilerlemesini sağlayan esaslı kurgulardır. Bu kurgular, özellikle yukarıda kurguların işleyişine dair yapılan açıklamalara göre ilerleyip, evrenin yeni düzenini oluşturmayı sağlamaktadır. Bu itibarla, evrenin sistemsel olarak da vazgeçilmezi olan kurgular, bu kurgulardır.
Evren kurgularının bu önemi nedeniyle, her bir aktif oyuncunun bu kurgulara katılımı beklenmektedir. Zira evren kurguları, halihazırda aktif oyunculara göre tasarlanmakta olup, herhangi bir oyuncunun herhangi bir nedenle bu kurgular içerisinde yer almaması, baştan kurgunun tekrar tasarlanmasına neden olmaktadır. Bunun yanında, kurgu ilerleyişi içerisinde oyuncuların kendince sebeplerle pasifliğe düşmesi de kurgunun tekrar tasarlanmasına neden olmakta, ancak halihazırda mevcut kurgusal ilerleme karşısında bu tasarlamalar boşluklara veya zorluklara neden olmaktadır. Dolayısıyla, evren kurgularının bir şekilde sekteye uğraması, tüm oyuncuların ve hatta evrenin ilerleyişine sekte vurmakta ve esasen amacımızın eğlenmek olduğunu düşündüğümüzde, tüm bu eğlencemizi baltalayabilmektedir. Bu itibarla, evren kurguları içerisindeki aktiflik hepimizin lehine olup, bu hususa dikkat edilmesi gerekmektedir.
Evren kurgularının bir diğer önemi ise, karakterlerin doğrudan gelişimine imkan tanımasıdır. Bu tür konularda geçen olayların, konuşmaların ve durumların, doğrudan karakterler üzerinden ele alınması nedeniyle, karakterlerin gerek kurgusal gerek sistemsel gelişimlerindeki en önemli konular evren konularıdır. Nitekim, bu kurgular içerisinde yer alan oyuncular evrenin ilerleyişini şekillendirirken, bu konuda yer almayan kişiler ise sadece dışarıdan izleyen bir göz olmaktan ibarettirler.
Tüm bunların yanında evren kurguları aynı zamanda oyuncuları belli bir harekette bulunmaya veya bulunmamaya da zorlayabilir. Yukarıda karakterlerin sistemsel durumları karşısında kurgu kırılmalarının yaşanmamasına ilişkin açıklamalar, daha çok evren kurguları içerisinde karşımıza çıkmakta olup, bu tip durumlar esasen yine evren ve karakter gelişimi açısından ele alınmalıdır. Dolayısıyla, evren kurguları her zaman oyuncuların lehine sonuçlanabilecek konular olmamakla birlikte, her türlü mutsuz sonu da içinde barındırabilmektedir.
Tüm bu açıklamalar ve evren üzerinde bizzat kendi duygu ve düşünceleriniz evren kurgularının önemini ortaya koymaktadır. Her bir oyuncunun bu tür kurgulara katılımıyla evrenin gelişiminde daha fazla çeşitliliğin sağlanacak ve hazzın daha üst noktaya çıkabileceği ise malumunuzdur. Dolayısıyla mümkün olduğu sürece evren kurgularına katılmanız ve ayrıca konu içerisinde pasifliğe düşmemeniz her birimizin son derece mutlu edecektir.
Karakter Kurgusu
Bugüne kadarki sistem içerisinde genel olarak “kişisel kurgu” adıyla tercih edilebilecek olan kurgular, bu aşamadan sonra karakter kurgusu olarak tanımlanacaktır.
“Karakter Kurgusu” konuları, genel itibariyle GM tarafından açılan, evren içerisinde kurguya dahil hikayelerin işlendiği ve konudaki oyuncular özelinde ilerleyen konulardır. Bu itibarla bu tür kurgular, doğrudan evren kurgusu kadar evrenin temelini oluşturmasa bile, evren kurgularının şekillenmesine ve oyuncuların da bu tür konularla evren kurgusu içerisinde farklı konumda yer almalarına imkan tanıyan konulardır. Dolayısıyla, evren kurguları içerisinde belirtilen hususlar genel itibariyle bu konular için de geçerli olup, karakter kurgusu konularının da oyuncular tarafından önemsenmesi ve sistemsel kurallara uygun hareket edilmesi beklenmektedir. Ayrıca önemle belirtmek gerekir ki, oyuncuların bir şekilde evren kurgusuna dahil olmasıyla birlikte bu tür kurgu konuları dondurulabilir veya sonlandırılabilir. Bununla birlikte, oyuncunun böylesine konulardaki mevcut durumu gereği, evren kurgusuna dahil olmaması da bir ihtimal olarak akılda bulundurulmalıdır. Zira oyuncular aynı anda ancak evren veya karakter kurgularından sadece birinde yer alabilir.
Karakter Gelişimi Kurgusu
“Karakter Gelişimi Kurgusu” konuları, genel itibariyle oyuncuların talebi doğrultusunda GM tarafından açılan ve oyuncuların doğrudan bir şekilde karakterlerini geliştirmesine imkan tanıyan konulardır. Bu konular her ne kadar evren kurgusuna dahil olsa da, konuların etkisi “Karakter Kurgusu” konuları kadar olmamaktadır. Zira bu konuların amacı, karakterlerin kurgusal gelişimlerini sağlamaktan ziyade bizzat karakterlerin gelişimine odaklanmaktadır. Dolayısıyla, bu tür konuların doğrudan kurguya etkisi olduğunu söylemek pek de mümkün değildir. Ancak, belirsiz kurgu teması çerçevesinde yaşanan bazı hadiselerin, dolaylı olarak da olsa evren kurgusuna etki edebileceği gerçeğini de asla inkar etmemek gerekmektedir.
“Karakter Gelişimi Kurgusu” konularının niteliği gereği hem oyuncuyu hem de GM’yi yormaması gerektiği düşüncesindeyim. Bununla birlikte, bu tür konuların esas amacının karakter gelişimi olduğu göz önüne alındığında, oyuncuları bazı sınırlamalardan da bağışık tutmak gerektiği kanaatindeyim. Dolayısıyla bu tür kurgularının ilk ve en önemli özelliği, oyuncuların mevcut “Evren Kurgusu” veya “Karakter Kurgusu” konularının olup olmadığına bakılmayacak olmasıdır. Diğer bir deyişle, herhangi bir oyuncunun halihazırda devam eden evren kurgusu veya karakter kurgusu konusunda bulunması, karakter gelişimi kurgusuna giremeyeceği sonucunu doğurmayacak olup, aynı anda iki konunun da ilerlemesi mümkün olacaktır. Ancak bu konudaki tek sınırımız, her bir oyuncunun ancak bir adet karakter gelişimi kurgusu niteliğinde konuya sahip olabileceğidir. Diğer bir deyişle, herhangi bir karakter gelişimi kurgulu konusunu bitirilmeden, bir diğer karakter gelişimi kurgulu konuya geçiş mümkün olmayacaktır.
“Karakter Gelişimi Kurgusu” konularının bir diğer özelliği ise, pasiflik sınırı konusunda oyuncuların ve GM’nin zorlanmaması yönünde olacaktır. Her ne kadar bu tür kurgu konularında da, belirli bir pasiflik süresi olsa da, bu konularda yapılan pasiflikler sadece bu tür diğer konularla birlikte değerlendirilecek ve evren kurgusu veya karakter kurgusu konularında yapılan pasifliklerle birlikte ele alınmayacaktır. Aynı zamanda bu tür konularda pasiflik sınırı bakımından daha esnek davranılacak ve süre daha oyuncu odaklı belirlenecektir.
Oyuncular, “Karakter Gelişimi Kurgusu” konularında ister stat geliştirme, ister yetenek geliştirme, ister para harcama, ister para kazanma, ister diğer türlü gelişimler olsun, başkaca her türlü imkana sahip olacaktır. Bu konulardaki esas amacın karakterin gelişimi olduğu sürece, belli bir sınırlamaya bağlı tutulmaksızın konuların ilerleyişi sağlanacaktır. Ancak elbette, örneğin Valerin’de olan bir oyuncunun doğrudan Alamara’da bulunması gibi bir konu olamayacağı gibi, oyuncuların daha önce hiç bilmediği bilgilere veya yerlere dayanarak konu talebinde bulunması da mümkün değildir. Diğer bir anlatımla, örneğin para kazanmak amacıyla açılan bir konuda oyucunun doğrudan bir altın madeni varmışçasına hareket ederek konu açması ya da doğrudan Ecirane’ye veya başka bir ülkeye gitmiş gibi konu açması mümkün değildir.
Yukarıdaki açıklamalar kapsamında, oyuncuların kurgu ve gelişim tercihleri arasında bir seçim yaparak evren kurgusundan ayrı bir ilerleme sağlamaları mümkün olacaktır.
Etkinlik Konuları
Bu tür konular, tamamen GM inisiyatifinde, belli zamanlar açılıp kapanmak üzere açılan konulardan ibarettir. Hiçbir şekilde evren kurgusuna ve işleyişine dahil olmayacak bu konular, temel olarak oyuncuların anlık olarak eğlenmesi, karakterlerini tanıması ve evren içerisinde var olmayan hikayelerin izinden gidilmesi tadında olacaktır. Her bir etkinlik konusunun farklı olacak olması nedeniyle, bu konulara ilişkin detaylı açıklamalar ilgili konularda yapılacaktır.

