Oyuncuların bitirmiş oldukları konuların sonlarında, karakterlerinin ilerleyişi bakımından belli bir çizgiden ilerlenmesi, evrenin özgürlük temasına çok uygun düşmemektedir. Diğer bir anlatımla, karakterlerin geleceklerini GM tarafından açılacak konulardan ziyade, oyuncuların karakterleri üzerindeki tercihlerinin belirleyecek olması, hem oynanış zevkini arttıracak hem de evrenin temasıyla uyum sağlayacaktır. Bu nedenle, belirli zamanlarda ve belirli koşulların oluşması halinde, oyunculara karakterlerinin ilerleyebileceği yollar, seçenekler sunulacak ve yapılan tercihlere göre karakterlerin hikayeleri devam edecektir.
Belirli zamanlar ifadesiyle kastedilen, karakterin mevcut durumu itibariyle birden fazla güzergahta ilerleme imkanı olması veya birden fazla seçeneğe sahip olması durumunu ifade etmektedir. Oyuncuların en azından organizasyonlara dahil oldukları konulara kadar seçeneklerinin olmayışı, bu aşamadaki oyuncuların belli bir çizgi üzerinde ilerlemelerine neden olmuştur. Ne var ki, bu fasıldan sonra oyuncuların RP içi aksiyonlarının kendilerine birden fazla seçenek sunması olasıdır.
Belirli koşullardan kastedilen ise, karakterin mevcut durumu itibariyle birden fazla seçeneklerinden birini seçebilecek konumda olmasıdır. Bu haliyle, oyuncunun karakteriyle dahil olması gereken zorunlu bir konu olmaması halinde, oyuncunun bu imkanının bulunduğu varsayılır. Dolasıyla, oyuncu seçim yapabilecek bir durumda ise, bu koşul da oluşmuş olacaktır.
Karakterlerin ilerleyişini bakımından yukarıda verilen bilgiler doğrultusunda ilerleyiş ise şu şekilde olacaktır;
Oyuncunun bitirdiği bir görevin ardından, karakterinin ilerleyeceği seçenekler bulunması halinde, GM tarafından açılan bir konuda oyuncuya seçenekler sunulacaktır. Oyuncu bu seçeneklerden bir tanesini seçtiğini belli eden bir mesajının ardından, oyuncu açısından diğer seçeneklerin kullanılması, en azından tercih ettiği konu sonlanıncaya kadar mümkün olmayacaktır. Oyuncunun seçimini yapmasının ardından ise, GM tarafından yapılan tercih doğrultusunda konu açılacak ve karakter bu konuya dahil olacaktır.
Bu noktada, her oyuncuya her konu sonunda böyle bir seçenek sunulmasının mümkün olmadığını özellikle belirtmek isterim. Eğer ki oyuncuya herhangi bir seçenek sunulmamış ise, bu durum oyuncu hakkında halihazırda açılacak bir konu olduğunu göstermektedir. Bununla birlikte, birden fazla tercih olduğu konularda, konulara dair detaylı bilgi verilmeden birkaç başlık altında tercihler sunulacaktır. Dolayısıyla, bu konuların sonunda ne olacağı veya konunun zorluk derecesi ile ödül hususları herhangi bir şekilde tercih başlığı ile bağlantılı olmayacaktır. Diğer bir anlatımla, önemli görünen bir tercihin sonunda küçük ödüller, önemsiz bir tercihin sonunda büyük ödüller olması muhtemel bir durumdur. Bu nedenle, oyuncuların tercihlerini kullanırken bu tür bir bağlantı kurmamaları veya bunu düşünerek hareket etmemeleri gerekmektedir.
Son olarak, tercih durumunda yeni açılacak bir konu olması halinde, bunun derhal olmasını beklemeyin. Her konuyu oluşturmak, kurgusunu düzene sokmak ve bunu oyuncuya göre tasarlamak zaman alabilmektedir. Bu konuda bugüne kadar gösterdiğiniz anlayışın devam edeceğini düşünmekteyim.
Oyunucunun bir kurguyu tercih etmesi için kendisine tanınan süre, konusunun açılmasından itibaren 1 haftadır. Örneğin; 01.05.2023 tarihinde oyuncunun kurgu tercihi belirlendiğinde, oyuncunun en geç 08.05.2023 tarihinde kurgu tercihini yapması gerekmektedir. Oyuncunun kendisine tanınan süre içerisinde kurgu tercihi yapmaması halinde, oyuncuya GM tarafından rastgele bir konu verilecektir. Ancak bu rastgele verilecek olan kurgu, oyuncunun kişisel kurgu tercihini kapsamamaktadır.
Belirli zamanlar ifadesiyle kastedilen, karakterin mevcut durumu itibariyle birden fazla güzergahta ilerleme imkanı olması veya birden fazla seçeneğe sahip olması durumunu ifade etmektedir. Oyuncuların en azından organizasyonlara dahil oldukları konulara kadar seçeneklerinin olmayışı, bu aşamadaki oyuncuların belli bir çizgi üzerinde ilerlemelerine neden olmuştur. Ne var ki, bu fasıldan sonra oyuncuların RP içi aksiyonlarının kendilerine birden fazla seçenek sunması olasıdır.
Belirli koşullardan kastedilen ise, karakterin mevcut durumu itibariyle birden fazla seçeneklerinden birini seçebilecek konumda olmasıdır. Bu haliyle, oyuncunun karakteriyle dahil olması gereken zorunlu bir konu olmaması halinde, oyuncunun bu imkanının bulunduğu varsayılır. Dolasıyla, oyuncu seçim yapabilecek bir durumda ise, bu koşul da oluşmuş olacaktır.
Karakterlerin ilerleyişini bakımından yukarıda verilen bilgiler doğrultusunda ilerleyiş ise şu şekilde olacaktır;
Oyuncunun bitirdiği bir görevin ardından, karakterinin ilerleyeceği seçenekler bulunması halinde, GM tarafından açılan bir konuda oyuncuya seçenekler sunulacaktır. Oyuncu bu seçeneklerden bir tanesini seçtiğini belli eden bir mesajının ardından, oyuncu açısından diğer seçeneklerin kullanılması, en azından tercih ettiği konu sonlanıncaya kadar mümkün olmayacaktır. Oyuncunun seçimini yapmasının ardından ise, GM tarafından yapılan tercih doğrultusunda konu açılacak ve karakter bu konuya dahil olacaktır.
Bu noktada, her oyuncuya her konu sonunda böyle bir seçenek sunulmasının mümkün olmadığını özellikle belirtmek isterim. Eğer ki oyuncuya herhangi bir seçenek sunulmamış ise, bu durum oyuncu hakkında halihazırda açılacak bir konu olduğunu göstermektedir. Bununla birlikte, birden fazla tercih olduğu konularda, konulara dair detaylı bilgi verilmeden birkaç başlık altında tercihler sunulacaktır. Dolayısıyla, bu konuların sonunda ne olacağı veya konunun zorluk derecesi ile ödül hususları herhangi bir şekilde tercih başlığı ile bağlantılı olmayacaktır. Diğer bir anlatımla, önemli görünen bir tercihin sonunda küçük ödüller, önemsiz bir tercihin sonunda büyük ödüller olması muhtemel bir durumdur. Bu nedenle, oyuncuların tercihlerini kullanırken bu tür bir bağlantı kurmamaları veya bunu düşünerek hareket etmemeleri gerekmektedir.
Son olarak, tercih durumunda yeni açılacak bir konu olması halinde, bunun derhal olmasını beklemeyin. Her konuyu oluşturmak, kurgusunu düzene sokmak ve bunu oyuncuya göre tasarlamak zaman alabilmektedir. Bu konuda bugüne kadar gösterdiğiniz anlayışın devam edeceğini düşünmekteyim.
Oyunucunun bir kurguyu tercih etmesi için kendisine tanınan süre, konusunun açılmasından itibaren 1 haftadır. Örneğin; 01.05.2023 tarihinde oyuncunun kurgu tercihi belirlendiğinde, oyuncunun en geç 08.05.2023 tarihinde kurgu tercihini yapması gerekmektedir. Oyuncunun kendisine tanınan süre içerisinde kurgu tercihi yapmaması halinde, oyuncuya GM tarafından rastgele bir konu verilecektir. Ancak bu rastgele verilecek olan kurgu, oyuncunun kişisel kurgu tercihini kapsamamaktadır.

