Page 1 of 1

Teknik Yaratımı ve Gelişimi

Posted: 31 Jan 2022, 16:12
by GM - Dimensio
TEKNİK YARATIMI
İblisler, fiziki saldırılarının dışında sahip oldukları kudretlerinden de faydalanarak özel teknikler kullanabilmektedir. Bu teknikler kendi içinde belirli seviyelere ayrılmaktadır. Bu seviyeler tekniğin niteliğine göre belirlenmekte olup, seviyeler D, C, B, A, S ve SS olarak belirlenmektedir.

Söz konusu seviyeleri iblislerin kullanımı açısından belirli limitler bulunmaktadır. Bu bağlamda farklı varyasyonlar mevcut olması itibariyle, her bir iblis seviyesi açısından limitler aşağıda ayrı ayrı belirtilmiştir.

  • Mizzon: En fazla B seviyesinde ve en fazla 4 teknik kullanabilirler.
  • Razguk: En fazla A seviyesinde ve en fazla 5 teknik kullanabilirler.
  • Zagran: En fazla S seviyesinde ve en fazla 5 teknik kullanabilirler.
  • Sigluran: En fazla S seviyesinde ve en fazla 6 teknik kullanabilirler.
  • Urgod: En fazla SS seviyesinde ve en fazla 7 teknik kullanabilirler.
  • Gurukin: En fazla SS seviyesinde ve en fazla 8 teknik kullanabilirler.


Bir iblis için seviyesinin üstünde teknik yaratmanız halinde, iblisiniz ancak ve ancak seviyesi yettiği zaman kullanabilir. Bununla birlikte, iblisiniz için teknik yaratımı açısından bir sınırınız olmamakla birlikte, ancak belirtilen miktarda teknik kullanabilirsiniz. Ancak, iblisinizin yarattığınız farklı bir tekniği uygulamasını arzuluyorsanız, bu durumda tekniklerden birinden feragat etmeniz gerekmektedir.

Örneğin; Zagran seviyesinde olan ve 2 adet A, 2 adet B ve 1 adet D seviyesinde teknik bilen iblisinize başkaca bir seviyede teknik öğretmek istediğinizde, mevcut tekniklerinizden birinden feragat ederek yeni tekniği kullanabilir hale getirebilirsiniz. Diğer bir deyişle, 1 adet daha A seviye teknik kullanmasını istediğinizi varsayarsak, D seviye tekniği kullanmayacağınızı belirterek iblisinizin teknik listesine yeni A seviye tekniği ekleyebilirsiniz.

Tüm bunlara ek olarak, teknik seviyesi arttıkça uygulamaya konulmasının daha zorlaşacağı da bilinmesi gereken bir diğer husustur. Somut olarak belirtmek gerekirse; Razguk seviyesindeki bir iblis D seviyesindeki bir tekniği kolaylıkla ve gücünden, kudretinden daha az kayıpla gerçekleştirebilirken, A seviye bir tekniği daha zor ve gücünden, kudretinden daha fazla kayıp vererek sergileyebilir. Dolayısıyla teknik yaratım sürecinde teknik sayılarıyla sınırlı olmakla beraber, her bir tekniğinizi yaratabileceğiniz en üst seviyede yaratmak iblisinizi her bir teknik kullanımında daha çok yorabilir. Bunun yanında, seviyeleri asgaride tutmak da, iblisinizin sonuca ulaşma noktasında yetersiz kalmasına neden olabilir. Bu nedenle teknik yaratımlarınızda seviye sınırlarını iyi ve dengeli seçmeniz gerektiği düşüncesindeyiz. Elbette bu konuda takdir tamamen sizdedir.

Re: Teknik Yaratımı ve Gelişimi

Posted: 01 Feb 2022, 14:13
by GM - Dimensio
TEKNİK GELİŞİMİ
Hali hazırda kullanmakta olduğunuz bir tekniğin geliştirilmesi mümkündür. Karakterinizin iblisi edinmesinden sonra yaptığı çalışmalar sayesinde tekniğini geliştirdiği kabul edilir ve yaptığınız geliştirme ile tekniğinizi kullanabilir hale gelirsiniz. Ancak teknik geliştirme hususunda en önemli kural, yaratılan tekniğin doğasının bozulmamasıdır.

Teknik geliştirme açısından yukarıda belirtilen kural dışında bir sınırlama bulunmamaktadır. Geliştirme, tamamen oyuncunun hayal gücüne bağlıdır. Ancak, yapılan geliştirme neticesinde, tekniğin etkisinin artması durumunda, tekniğin seviyesinin değişmesi olasıdır. Bu gibi durumlarda, artık teknik yaratıldığı seviyede değil, geliştirildiği seviyede kabul edilir, etki ve tepkileri buna göre belirlenir.

Teknik geliştirme hususunu basit bir örnekle açıklamak gerekirse;

İblisinizin C seviye olan 2 metre çapında bir alev topu attığı bir tekniğe sahip olduğunu varsayalım. Oyuncu tarafından tek bir seferde iki alev topu yapılmak istenildiğinde, tekniğin geliştirilmesi gerekmektedir. Aynı şekilde, alev topunun çapı ve şekline ilişkin değişiklikler de geliştirmelerle yapılabilir. Ne var ki, oyuncu tarafından alev topunun çapı 10 metreye çıkarılmak istenilmesi veya bir defada 5-6 alev topunun gönderilmesi şeklindeki yapılmak istenilen değişiklikler kabul edilmekle birlikte, temeli C seviye olan tekniği B seviyesine çıkartabilir. Bu geliştirmenin onaylanması halinde, artık teknik B seviye olarak kabul görür ve kullanımı da buna göre belirlenir.


Teknik Geliştirme hususunda bu mesajı okumanız ve geliştirmeler buna göre yapmanız gerekmektedir.

Re: Teknik Yaratımı ve Gelişimi

Posted: 23 Feb 2023, 11:09
by GM - Dimensio
TEKNİK YARATIMI KONUSUNDA BİLİNMESİ VE DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER

Her ne kadar Dimensio içerisinde bilinmezlik ve oyunculara tanınan özgürlük çerçevesinde ilerliyor olsak bile, bazı hususların bu bilinmezlik ve özgürlük konusunu sınırlandırmak gerekiyor. Bu hususların başında da teknik yaratımı ve geliştirmeleri geliyor. Evrenin yaratım aşamasında bu özgürlük alanını sadece seviye ve teknik sayısı ile sınırlandırmanın yeterli olduğu düşünülse bile, ilerleyen zaman ve yaratımların başlaması bu sınırlandırmanın yeterli olmadığını ortaya koymuş durumda. Oyuncuların haklı olarak bilinmeyen bir özgürlük alanında yaratım yapmaları, esasen evrenin temel prensiplerini etkilemekte. Bu nedenle, teknik yaratımı ve geliştirmeleri konusunda bazı açıklamalar ve kriterler belirlemek gerekmiştir.

Teknikler yaratılırken, özellikle etki mesafesi bakımından detaylı bir açıklama gerekmektedir. Bir tekniğin hangi mesafelerde etkili olacağı teknik seviyesi konusunda önem arz etmektedir. Bu nedenle, oyuncuların ve evrenin özgürlük teması bakımından, tekniklerin etki seviyeleri aşağıdaki şekilde belirlenmiştir.
 ! Message from: GM - Dimensio
  • Yakın Mesafe: 0-5 metre arasında etkili olan tekniklerdir.
  • Orta Mesafe: 0-20 metre arasında etkili olan tekniklerdir.
  • Uzak Mesafe: 0-50 metre arasında etkili olan tekniklerdir.
  • Sınırsız Mesafe: 50 metre ve üzerinde etkili olan tekniklerdir.

Teknik yaratımı konusunda oyuncuların belli sayılarla bağlı kalmaması ve RP içi etkiler de dikkate alınarak, etki mesafeleri doğrudan herhangi bir sayısal veri yerine bu şekilde tercih edilmiştir. Bu mesafeler hususunda daha açık yazmak gerekirse;
 ! Message from: GM - Dimensio
  • Yakın Mesafe: Yaratılan her türlü elemental tekniklerle kombinasyonu olmayan normal teknikler, zırh ve türevi etki gösteren elemental teknikler, etkisini 5 metreye kadar gösteren elemental (örneğin; 5 metre sonrasında sönen alev topu) ve illüzyon teknikleri (örneğin; 5 metre içerisinde yaratılan, ancak bu mesafe sonrasında varlığını sürdüremeyen kopya görüntüler)
  • Orta Mesafe: Etkisini 20 metreye kadar gösteren elemental ve illüzyon teknikleri
  • Uzak Mesafe: Etkisini 50 metreye kadar gösteren elemental ve illüzyon teknikleri
  • Sınırsız Mesafe: Etkisini herhangi bir uzunluk birimine bağlı kalmaksızın ortaya koyan elemental ve illüzyon tekniklerdir. Bu teknikler yüzlerce metre ötesini veya tüm evreni etkileyen teknikler olabilirler. Örneğin; bir kişinin kilometrelerce uzakta olan biriyle telepatik iletişim kurması veya kilometrelerce uzakta olan bir yer cisminin değiştirilmesi gibi.

Tekniklerin etki mesafeleri tekniğin seviyesinin belirlenmesinde dolaylı bir kıstas olarak ele alınmaktadır. Zira, tek başına etki mesafesi tekniğin seviyesini belirleyemeyecek olduğu gibi, basit bir uzak mesafe teknik ile komplike bir yakın mesafe tekniğin seviyesini salt bu yönleriyle ele almak mümkün değildir. Bu bağlamda, tekniklerin seviyesini belirleyen bir diğer kriter tekniklerin yarattığı etkidir.

Bir tekniği yarattığı etki, basitçe bu etkinin ortaya çıkardığı zarar veya etki nedeniyle sağlanan fayda olarak adlandırılabilir. Tekniğin etkisi, esasen tekniğin seviyesinin belirlenmesindeki en önemli kriterdir. Tek vuruşluk bir teknik ile birden fazlasına maruz kalınabilen teknik arasında fark olmak, zaten olması gerekendir. Bu noktada, etkisi çok olan teknikler daha üst seviyelerde, etkisi daha az olan teknikler ise daha alt seviyelerde kabul edilmektedir. Bununla birlikte, etki mesafesi de tekniğin seviyesinin belirlenmesinde göz önüne alınmaktadır.

Son olarak, tekniğin doğası da seviyesinin belirlenmesinde bir diğer kıstastır. Tekniğin doğasından kasıt, tekniğin uygulanmasının yarattığı zorluktur. Bu noktada basit bir alev topu yapmak ile birden fazla alev topu yapabilmek gibi konular tekniğin doğası olarak ele alınmaktadır. Tekniğin komplike bir yapıda olması etkisini arttıracağı gibi uygulamasını da zorlaştıracağı için, tekniğin doğasının getirdiği zorluklar oyuncu lehine değerlendirilecektir. Bu hususu somut bir örnekle açıklamak, sanırım daha anlaşılır olacaktır.

Her ikisi de uzak mesafe olan iki teknik olduğunu ele alalım. İlk tekniğin, etki mesafesi içerisinde tek seferde düşmanı yok edebilecek; ikinci tekniğin ise düşmanı ancak birkaç seferde yok edebilecek bir etkisi olduğunu kabul edelim. Buna karşın, ilk tekniğin hazırlanma sürecinin birkaç dakikayı bulduğu, ancak ikinci tekniğin ise anlık olarak ortaya konulduğunu düşünelim. Bu kapsamda, ilk tekniğin etkisi ikinci tekniğe nazaran daha fazla olmasına karşın, tekniklerin doğaları gereği işleyecek süreç arasındaki farklılık her iki tekniğin de aynı seviyede olmasına neden olacaktır.

Re: Teknik Yaratımı ve Gelişimi

Posted: 05 Jun 2023, 12:15
by GM - Dimensio
TEKNİK YARATIMI YENİ KONSEPT

Evren içerisinde iblisinizi yaratmanızın ardından, onun varlığını hissettirecek en temel etmenlerden biri de sahip olduğu teknikleridir. Zira İblis Diyarı’nda ancak iblislerinizle savaşabileceğiniz dikkate aldığınızda, sistemsel anlamda herhangi bir teknik bilmeyen bir iblisle hayata tutunmanız çok güç olacaktır. Bu bakımdan, iblisini yaratmanızın ardından karar vermeniz gereken şey, iblisinizin ne tür tekniklere sahip olması gerektiğidir.

İblis teknikleri konusunda, tıpkı iblis yaratımında olduğu gibi ikili bir sistem bulunmaktadır. Bu sistemlerden ilki, sistem içinde yaratılan tekniklerin kullanılması; ikincisi ise, oyuncu tarafından yaratılan tekniklerin kullanılmasıdır. İki sistemin farkını ve kullanımını anlatabilmek için, her iki sistem de aşağıda ayrı ayrı açıklanmıştır.


Sistem Tarafından Yaratılan Teknikler
İblisinizin gerek sistem tarafından gerekse de kendiniz tarafından oluşturulmasından sonra, sistem tarafından iblisinizin kullanabileceği toplamda 10 adet kullanıma açık, 1’er tane de kullanımı gizli teknik sizlere sunulur. Bu tekniklerin seviye dağılımı şu şekildedir:

 ! Message from: GM - Dimensio
  • 2 adet açık, 1 adet gizli D Seviye teknik
  • 2 adet açık, 1 adet gizli C Seviye teknik
  • 2 adet açık, 1 adet gizli B Seviye teknik
  • 2 adet açık, 1 adet gizli A Seviye teknik
  • 1 adet açık, 1 adet gizli S Seviye teknik
  • 1 adet açık, 1 adet gizli SS Seviye teknik

Açık teknik ile kastedilmek istenen, yaratılan iblisinizin onaylanmasının ardından, iblis kartına sistem tarafından geçirilecek olan tekniklerdir. Bu teknikler iblisinizin türüne ve kullandığı sınıfa göre olabileceği gibi, türünden ve sınıfından farklı da olabilecektir. Diğer bir deyişle, iblisiniz elemental teknikler konusunda ön plana çıkan bir iblis olsa dahi, sistem tarafından sunulan tekniklerin içerisinde normal veya illüzyon tekniklerinin bulunması da muhtemeldir. Bu kapsamda, oyunculara sistem tarafından sunulan tekniklerin doğrudan iblisinizle veya kafanızdaki iblis tekniklerine bağlantılı olmaması mümkün olabilmektedir.

Ayrıca, özellikle elemental ve illüzyon sınıfı teknikler açısından iblisiniz türünün belirlenmemesi halinde, sistem tarafından yaratılan tekniklerde de farklılık olabilecektir. İblisinizi sadece tür olarak belirtmeniz halinde, iblisinize herhangi bir veya daha fazla elementten veya tipten teknik yaratılacaktır.

Yukarıdaki açıklamalar ışığında, oyuncuların iblislerini yaratırken özellikle elemental ve illüzyon teknikleri açısından detaylandırılması, sistem tarafından yaratılacak tekniklerin de bu sınıflara kaymasını sağlayacaktır.

Gizli teknikler ise, sistem tarafından yaratılan ancak oyuncu tarafından bilinmeyen tekniklerdir. Bu teknikler, sistem tarafından yaratılan teknik seviyelerinden farklı olmamakla birlikte, oyuncuların kullanımına ancak gizliliğinin kalkması için ödenecek İGP ile kullanımına açılacaktır.

Tüm bu açıklamaların yanında, sistem tarafından yaratılan teknikler her bir iblis için aynı olabileceği gibi farklı da olabilmektedir. Diğer bir deyişle, sistem tarafından yaratılan teknikler birden fazla iblis tarafından kullanılabilecek türden tekniklerdir. Bu nedenle sistem tarafından yaratılan tekniklerde ayırt edicilik unsurunun olduğunu söylemek pek mümkün olmayacaktır. Bu husus, sistem tarafından yaratılan gizli teknikler için de geçerlidir. Ancak, sistemsel teknikler oyuncular tarafından doğaları bozulmayacak şekilde değiştirilebilir. Bu yönde yapılacak düzenlemeler, sistem tarafından yaratılmış sayılacaktır. Bunun yanında, sistem tarafından yaratılan tekniklerin açıklamaları değiştirilmeksizin, isimleri oyuncular tarafından değiştirilebilir.

Sistem Tarafından Yaratılan Tekniklere Erişim
İblisinizin onaylanması ve sistem tarafından yaratılan tekniklerin iblis kartına yollanmasının ardından, oyuncular tarafından “Teknik Yaratım ve Geliştirme” forumunda belirtilen formatta bir konu açmanız gerekmektedir. Bu formatta konuyu açmanızın ardından, iblisiniz için sistem tarafından yaratılan tekniklerden hangilerini kullanacağınızı belirtmeniz ve onaylanmasını beklemeniz gerekmektedir. Bu süreci tamamlamanızın ardından, seçtiğiniz teknikler iblisiniz tarafından kullanıma açılacaktır.

Oyuncu Tarafından Yaratılan Teknikler
Oyuncular tarafından yaratılacak olan teknikler, site içerisinde bugüne kadar süre gelen yaratım sürecinin aynısıdır. Bu konuda herhangi bir değişiklik olmamasının yanında, oyuncu tarafından yaratılan tekniklerin en büyük özelliği, oyuncuya has olmasıdır. Oyuncu tarafından yaratılan teknikler, bir başka oyuncu tarafından kullanılması mümkün olmayan tekniklerdir. Bu sayede oyuncunun iblisi daha eşsiz bir nitelik kazanacaktır. Ancak burada önemle belirtmek gerekir ki, oyuncu tarafından yaratılan tekniklerin NPC iblisler tarafından kullanılabilmesi mümkündür. Bu nedenle, RP içerisinde iblisinize ait bir tekniğin herhangi bir ad altında kullanılması sizleri şaşırtmasın.

Sistem tarafından yaratılan bir teknik, oyuncu tarafından doğası bozulmayacak şekilde düzenlenebilir ve bu bir yaratım olarak ilgili başlığa gönderilir. Bu yönde yapacağınız düzenlemelerin onaylanması halinde, düzenlemeniz neticesinde tarafınızca değil sistem tarafından yaratılan teknik muamelesi görecektir.

Tekniklerin Etki Sınıflandırılması
Teknikler, tıpkı mesafe hususunda olduğu gibi etki bakımından da bundan sonra farklılık gösterecektir. Bu noktada, teknikler genel olarak üç kısma ayrılmaktadır;

 ! Message from: GM - Dimensio
  • Alan Etkisi: Belli bir alan içerisinde etki eden teknikler
  • Vuruş Etkisi: Tek bir hedefe yönelik etki eden teknikler
  • Pasif Etkisi: Sadece iblisin kendi veya hedef alınan bir iblis üzerinde etki gösteren teknikler

Yaratılan teknikler, yukarıda belirtildiği gibi üç ana etkiye sahiptirler. Bu etkilerin detayları ise aşağıdaki gibidir.
 ! Message from: GM - Dimensio
  • Alan Etkisi: Bir tekniğin etki mesafesi içerisinde yer alan tüm varlıklara (iblis, eşya, yeryüzü şekli vs.) etki edebilen tekniklerdir. Bu tekniklerin kullanımında belli bir hedef seçilmez, sadece belli bir bölge hedef alınır. Hedef alınan bölge içerisinde bulunan her türlü varlık -sistemsel istisnalar hariç olmak üzere- tekniğin etkisine maruz kalır. Bu tekniklerin alana yönelik olması nedeniyle vereceği hasar, vuruş etkisine göre daha az olmak durumundadır. Bununla birlikte, tekniğin seviyesi ve geliştirme düzeyi ile etki mesafesine göre vereceği hasar miktarında değişkenlik olması muhtemeldir.
  • Vuruş Etkisi: Bir tekniğin etki mesafesinde yer alan tek bir varlığa (iblis, eşya, yeryüzü şekli vs.) etki edebilen tekniklerdir. Bu tekniklerin kullanımında belli bir hedef seçilmesi gerekmektedir. Hedef seçilmeksizin kullanılan tekniklerin başarı oranı oldukça düşük ve şansa bağlıdır. Bir bölge içerisinde birden çok hedef seçilmesi mümkün değildir. Ancak tekniğin doğasına bağlı olarak, hedef bölge içerisinde seçilmeyen diğer varlıkların -sistemsel istisnalar hariç olmak üzere- hasar alma olasılığı bulunmaktadır. Bu tekniklerin hedefe yönelik olması nedeniyle vereceği hasar, alan etkisine göre daha fazladır. Bununla birlikte, tekniğin seviyesi ve geliştirme düzeyi ile etki mesafesine göre hasar miktarında değişkenlik olması muhtemeldir.
  • Pasif Etkisi: Bir tekniğin iblisin kendi üzerinde veya etki mesafesinde yer alan tek bir varlığa (iblis, eşya, yeryüzü şekli vs.) etki edebilen tekniklerdir. Bu tekniklerin diğer alan ve vuruş etkisinden en büyük farkı, doğrudan hasara yönelik olmamalarıdır. İblisin kendi saldırı veya savunma gücünde yapabileceği tekniğe bağlı değişiklikler ile aynı etkileri bir başka ibliste yaratması gibi teknik etkileri, pasif etkisi olarak belirmektedir. Yine aynı şekilde, bir başka tekniği güçlendirmeye veya zayıflatmaya yönelik teknikler de pasif etkisi altında yer almaktadır. Bu tekniklerin yaratacağı etki doğrudan hasar veremeyeceği gibi, tekniğin seviyesi ve geliştirme düzeyi ile etki mesafesine göre ortaya koyabileceği etkilerde değişkenlik olması muhtemeldir.

Yaratılan her bir tekniğin, yukarıda yer alan bir etki sınıfına dahil olması gerekmektedir. Bir teknik geliştirme olmaksızın bir başka etkiyi doğuramamaktadır. Diğer bir deyişle, alan etkisine sahip bir teknik, geliştirme olmaksızın vuruş etkisi yapabilecek türe çevrilemez. Yine aynı şekilde, vuruş etkisine sahip bir teknik de geliştirme olmaksızın alan etkisine çevrilemez. Bununla birlikte, her bir tekniğin geliştirmeyle farklı bir etkiye geçmesi de beklenemez. Tekniğin doğası ve kullanımı nazara alınarak, bu husus onay aşamasında değerlendirilir.

Karakteristik Teknik ve Bitirici Teknik Kavramları
Oyuncuların yaratacağı iblisler seviyelerine (Mizzon, Razguk, Zagran, Sigluran, Urgod, Gurukin) bağlı olarak bir adet Karakteristik Teknik (KT olarak kısaltılacaktır), bir adet de Bitirici Teknik (BT olarak kısaltılacaktır) edinirler. Bu iki kavramın açıklamaları ise aşağıdaki gibidir:

 ! Message from: GM - Dimensio
  • Karakteristik Teknik: İblisinizin sahip olduğu tekniklerden en az bir tanesini, karakterinizin KT’si olarak seçmeniz gerekmektedir. Bir tekniğin KT olarak seçilmesinin ardından, bu tekniğin etkisi normal standartlarının üzerinde olacaktır. Bu konuyu bir örnekle açıklamak gerekirse, iblisin B Seviye ve “0. Düzey” geliştirmeye sahip olduğunu, yakın etki mesafesine ve vuruş etkisine sahip olduğunu varsayalım. Bu tekniğin, normal haliyle kullanılması halinde, vereceği hasarın 1 birim olduğu ele alındığında, tekniğin KT olarak seçilmesi halinde vereceği zarar doğrudan 1.5 birim olarak sisteme geçecektir. Diğer bir anlatımla, teknik KT olarak seçildiğinde etki olarak daha fazla getiriye sahip olacaktır. Yukarıda belirtilen birimler tamamen oyuncuların anlayabilmesi için ortaya konulmuş farazi rakamlardır. Zira etkinin doğrudan sayısal bir değere bağlı olmadığını belirtmekle birlikte, RP içi faktörler ve RP kalitesi gibi etmenlerle etki konusunda farklılıklar yaşanması muhtemeldir.
  • Bitirici Teknik: İblisinizin sahip olduğu tekniklerden en az bir tanesini, karakterinizin BT’si olarak seçmeniz gerekmektedir. Bir tekniğin BT olarak seçilmesinin ardından, bu tekniğin etkisi normal standartların bir hayli üzerinde olacaktır. Bu konuyu bir örnekle açıklamak gerekirse, iblisin B Seviye ve “0. Düzey” geliştirmeye sahip olduğunu, yakın etki mesafesine ve vuruş etkisine sahip olduğunu varsayalım. Bu tekniğin, normal haliyle kullanılması halinde, vereceği hasarın 1 birim olduğu ele alındığında, tekniğin BT olarak seçilmesi halinde vereceği zarar doğrudan 3 birim olarak sisteme geçecektir. Diğer bir anlatımla, teknik BT olarak seçildiğinde etki olarak daha fazla getiriye sahip olacaktır. Yukarıda belirtilen birimler tamamen oyuncuların anlayabilmesi için ortaya konulmuş farazi rakamlardır. Zira etkinin doğrudan sayısal bir değere bağlı olmadığını belirtmekle birlikte, RP içi faktörler ve RP kalitesi gibi etmenlerle etki konusunda farklılıklar yaşanması muhtemeldir.

    Ancak, BT sadece ve sadece GM tarafından kullanılabileceği belirtildiği durumlarda kullanılabilir hale gelmektedir. Diğer bir anlatımla, iblisiniz bu tekniği biliyor olsa dahi, GM tarafından kullanılabileceği belirtilmediği sürece BT kullanılması mümkün değildir. BT kullanılması halinde ise, BT bir daha yine ancak GM tarafından kullanılabileceği belirtildiğin kullanılabilir hale gelmektedir. Diğer bir deyişle, her BT kullanımı, ancak GM tarafından belirtilmesi halinde mümkündür. Bunun yanında, GM tarafından BT kullanılabileceği belirtilmiş, ancak oyuncu tarafından kullanılmamışsa, GM tarafından kullanılma durumunun ortadan kalktığı belirtilen ana kadar kullanılabilir halde kalır. Ancak GM artık BT’nin kullanılamayacağını belirtmesi halinde, oyuncu tarafından BT kullanılmamışsa dahi, o andan sonra BT kullanımı bir sonraki kullanımının mümkün olduğu hale kadar kullanılamaz olur.

Tüm bu açıklamalar doğrultusunda, oyuncular iblis seviyelerine göre aşağıdaki şekilde KT ve BT seçebilir:
 ! Message from: GM - Dimensio
  • Mizzon: KT ve BT kullanamaz.
  • Razguk: KT kullanabilir, BT kullanamaz.
  • Zagran: KT ve BT kullanabilir.
  • Sigluran: KT ve BT kullanabilir.
  • Urgod: KT ve BT kullanabilir.
  • Gurukin: KT ve BT kullanabilir.

Oyuncunun karakteri için seçmiş olduğu KT ve BT, ancak iblisin seviye atlaması neticesinde ve her seviye atlamasına mahsus olmak üzere sadece 1 kez değiştirilebilir. Örneğin; Razguk seviyesine sahip iblisinize seçmiş olduğunuz KT, ancak iblisinizin Zagran seviyesine ulaşması halinde değiştirilebilir. Yine aynı şekilde, Zagran seviyesindeki iblisinizin KT ve BT’sini ancak Sigluran seviyesine ulaştığınızda değiştirmeniz mümkündür. İblisinizin seviye atlamadan KT ve BT değiştirmesi mümkün olmadığından, bu husustaki seçimlerinizi dikkatli yapmanız gerekmektedir.

Re: Teknik Yaratımı ve Gelişimi

Posted: 05 Jun 2023, 12:15
by GM - Dimensio
Tekniklerin Geliştirilmesi

Gerek sistem tarafından yaratılan teknikler gerekse de oyuncular tarafından yaratılan teknikleri geliştirilebilmektedir. Ancak, yaratım sürecinin getirdiği ikili sistem geliştirme sürecinde de kendisini ortaya koymaktadır. Bu nedenle, her bir yaratım şekline bağlı olarak açıklamalar yapmanın faydalı olacağı kanaatindeyim.

Sistem Tarafından Yaratılan Tekniklerin Geliştirilmesi
Sistem tarafından yaratılan ve oyuncu tarafından geliştirilmek istenen teknikler, ancak sistem tarafından geliştirilebilir. Oyuncu, söz konusu geliştirmeye hiçbir şekilde müdahale edemez, geliştirmeyi değiştiremez veya geliştirmeyi geri alamaz. Bu kapsamda, oyuncunun edindiği sistem tarafından yaratılan bir tekniğin geliştirilmesi için tek yapması gereken, ilgili konuya hangi tekniği geliştirmeyi istediğin belirtmekten ibarettir. Bu aşamadan sonra sistem tarafından geliştirme ilgili başlığa gönderilecek ve kullanıma açılacaktır.

Oyuncu Tarafından Yaratılan Tekniklerin Geliştirilmesi
Oyuncu tarafından yaratılan teknikler, ancak oyuncu tarafından geliştirilebilir. Karakterinizin iblisi edinmesinden sonra yaptığı çalışmalar sayesinde tekniğini geliştirdiği kabul edilir ve yaptığınız geliştirme ile tekniğinizi kullanabilir hale gelirsiniz.

Teknik Geliştirilmesinde Geçerli Genel Kurallar
Teknik geliştirme hususunda yeni bir sisteme giderek, her tekniğin ulaşabileceği maksimum geliştirme seviyesi belirlenmiştir. Bu kapsamda bir teknik en fazla 5 kere geliştirilebilecek olup, bu seviyeye ulaşılması halinde tekniğin geliştirilmesi mümkün olmayacaktır. Bu konuyu daha detaylı açıklamak gerekirse, ister sistem ister oyuncu tarafından yaratılmış olsun, her teknik ilk yaratıldığı anda “0. Düzey” olmaktadır. Bu haliyle teknik, en yalın düzeyindedir. Bu kapsam bir teknik geliştirildiğinde, artık “1. Düzey” olarak adlandırılır. Dolayısıyla geliştirme, esasında tekniğin düzeyini arttırmaktadır. Düzey sıralaması ise aşağıdaki gibidir:
 ! Message from: GM - Dimensio
  • 0. Düzey (Tekniğin yalın, saf hali)
  • 1. Düzey (Toplamda 1 Geliştirme almış teknik)
  • 2. Düzey (Toplamda 2 Geliştirme almış teknik)
  • 3. Düzey (Toplamda 3 Geliştirme almış teknik)
  • 4. Düzey (Toplamda 4 Geliştirme almış teknik)
  • 5. Düzey (Toplamda 5 Geliştirme almış teknik)

Yukarıda da belirtmiş olduğumuz gibi, bir teknik 5. Düzey’e ulaşmasının ardından artık geliştirme alamayacaktır. Ancak, bir tekniğin geliştirilmesi durumunda, eski sistemin aksine artık tekniğin seviyesi değişmeyecektir. Diğer bir anlatımla, bu aşamadan sonra yaratılan tekniklerinin seviyeleri geliştirme alsın veya almasın her zaman aynı kalacaktır. Ancak geliştirme düzeyi arttıkça, tekniğin etkilerin bir sonraki teknik seviyesine ulaşabilmektedir. Bu nedenle teknik geliştirme esasında önemli bir husustur.

Teknik geliştirmesinde, aritmetik sıranın atlanılması mümkün değildir. Yani, aynı anda bir tekniğe birden fazla geliştirme almanız mümkün değildir. Bir teknik, kendisinden önce gelen düzeye sahip olmadan, bu düzeye erişememektedir. Diğer bir anlatımla, “0. Düzey” olan bir teknik, aynı anda yapılabilecek iki geliştirmeyle “2. Düzey” seviyesine çıkartılamaz. Öncelikle “1. Düzey” onay almalı, ardından “2. Düzey” için geliştirme yapılmalıdır.

Teknik geliştirmesi yapılırken, ancak “4. Düzey” seviyesine erişildiğinde tekniğin etki değişikliği yapılabilmesi mümkündür. Yani, vuruş etkisine sahip bir tekniğinizin, ancak “4. Düzey” geliştirmesine sahip olduğu zaman alan etkisi veya pasif etkisine sahip olabilir. Bu seviyeye erişmeden yapılabilecek geliştirmeler kabul görmeyecektir.

Yine aynı şekilde, geliştirmeleri yaparken ileriye dönük yapılması planlanan geliştirmeler sistem tarafından kabul edilmeyecektir. Diğer bir deyişle, iblisinizin onay anında sahip olması mümkün olmayan geliştirmeler, ileride kullanılması amacıyla onaya sunulmuş dahi olsa, sistem tarafından reddedilecektir. Onay için yeterli koşulların sağlanması halinde, söz konusu geliştirmenin tekrar gönderilmesi gerekmektedir.

Tüm bu hususlar çerçevesinde özellikle belirtmek gerekir ki, bir tekniğe dair yapılabilecek herhangi bir geliştirme, hiçbir şekilde tekniğin doğasına aykırı olamayacaktır. Tekniğin ruhu tüm geliştirme ve etkilerden bağımsız olarak değerlendirilecek ve sistemsel olarak bir sakınca bulunmasa dahi, tekniğin ruhuna aykırı geliştirmeler kabul edilmeyecektir.

Re: Teknik Yaratımı ve Gelişimi

Posted: 26 Mar 2024, 16:02
by GM - Dimensio
İkincil Element

Oyuncular tarafından evrene girildiğinde edinilen iblislerin, oyuncu tercihleri veya sistem doğrultusunda elemental teknikler bazında belirlenen bir yatkınlığı bulunmaktadır. Bu yatkınlık ister oyuncu ister sistem tarafından belirlenmiş olsun, iblisin esas sahip olduğu elementi göstermektedir. Bu kapsamda, oyuncuların iblislerinin önceliği sahip olunan bu esas element olarak dikkate alınır. Buna karşın, sistemsel olarak halihazırda mevcut olsa da esasen Zagran seviyesindeki iblisler için kullanılması tasarlanan sistemin, Razguk seviyesinde iblisler için de kullanılabilir olmasının uygun olacağı düşüncesi hasıl olmuştur. Zira, oyuncuların mevcut elemental yatkınlığı ve teknikleri kurgusal, sistemsel veya isteksizlik gibi nedenlerle aktif olarak kullanılamadığı gözlemlenmiş durumdadır.

Bu doğrultuda, Razguk seviyesindeki oyuncuların her biri, sahip oldukları iblisler için ikincil bir element seçimi yapabilecek durumdadırlar. Bu ikincil element, herhangi bir gelişim puanına bağlı kalınmaksızın ve tamamen oyuncunun inisiyatifi çerçevesinde gerçekleşecek olup, bu hususta herhangi bir sistemsel belirleme yapılmayacaktır. Ancak bu demek değildir ki, her ikincil element kabul edilecek veya kullanılabilecek haldedir. Elbette, genel sistemsel bazı sınırlarımız olacak ve ikincil elementler buna göre seçilecektir.

Sistemsel sınırlamalardan ilki, seçilen elementin genel evren konseptiyle bağdaştırılabilir ve teknik yaratıp kullanmaya uygun olabilir olması gerekmektedir. Bu haliyle de, elementin saf haliyle bir şeyler sembolize ediyor olması ve bu elementten doğan tekniklerin yaratılabilir ve kullanılabilir olması gerekmektedir. Örneğin; pirinçten pilav yapılıyor diye pirinç bir element olarak kabul edilmeyeceği gibi, yıldız tozu gibi bir element tercihi de kabul edilmeyecektir.

Sistemsel sınırlamalardan bir diğer ise, oyuncu tarafından yatkın olunan esas element noktasında bir “Karakteristik Teknik” belirlenmiş olması zorunluluğudur. Karakteristik Teknik ile ilgili açıklamaları ilgili bölümden okuyabilirsiniz. Oyuncu tarafından yatkın olunan element türünden herhangi bir “Karakteristik Teknik” belirlenmemiş olması halinde, diğer tüm koşullar sağlanmış olsa dahi, ikincil element seçilemeyecek ve kullanılamayacaktır. Nitekim, önümüzdeki süreçte oyuncuların “Bitirici Teknik” elde etmesi halinde de, “Karakteristik Teknik” ve “Bitirici Teknik” belirlenmeden ikincil elementin alınamayacağını da peşinen şimdiden söylemek gerekir.

Genel olarak yukarıda belirlenen sistemsel sınırlamalar çerçevesinde oyuncuların iblisleri için ikincil elementleri edinmeleri halinde, bu ikincil elementin kullanımı konusunda da birtakım sınırlamalarımız olacaktır. Bu kapsamda, ilk sınırlama Razguk ve Zagran seviyesindeki iblisler için “Karakteristik Teknik” ve “Bitirici Teknik” olarak yalnızca yatkın olunan elementten tekniklerin kullanılabileceği, ikincil elemente dair tekniklerin ise bu yönde kullanılamayacağıdır. Teknik kullanım konusunda bir diğer sınırlama ise, iblis tarafından sahip olunan her 2 yatkın element teknik karşılığında ancak 1 adet ikincil element tekniği kullanılabileceğidir. Diğer bir deyişle, 2 adet yatkın element tekniği olan iblisler ancak 1 adet, 4 adet yatkın element tekniği olan iblisler 2 adet, 6 adet yatkın element tekniği olan iblisler 3 adet, şeklinde ardışık olarak ilerlenerek ikincil element teknikler kullanılabilir olacaktır. Bu kapsamda, yatkın element tekniğinin seviyesi herhangi bir bağlayıcı unsur konumunda değildir. Dolayısıyla, 2 adet D Seviye yatkın element türünde tekniği olan bir iblis için SS Seviye bir ikincil element tekniğinin yaratılması hususunda herhangi bir sorun bulunmamaktadır.

İkincil element seçimi tamamen oyuncuya bağlı olup, yaratılacak teknikler de tamamen oyuncular tarafından oluşturulacaktır. Bu tekniklere ilişkin harcanılması gereken gelişim puanları, sistem tarafından yaratılmayan teknikler için harcanılması gereken gelişim puanlarıyla aynıdır. Bununla birlikte, teknikler ancak GM onayından geçtikten sonra kullanılabilir olup, karakterin yeterli gelişim puanı bulunmadan yaratacağı teknikler değerlendirmeye alınmayacaktır.