Page 1 of 1

İblis Yaratımı Genel Bilgilendirme

Posted: 31 Jan 2022, 16:10
by GM - Dimensio
GENEL BİLGİ

Her bir iblis, türü, sınıfı ve seviyesi ne olursa olsun belli bir konsept üzerinden var olur. Ancak bu konsept, yaratılan bir iblise has olma özelliği göstermemektedir. Diğer bir deyişle, aynı konsepte sahip birden fazla iblisin var olma imkanı bulunmaktadır. Bununla birlikte, iblise dair konsept aynı olsa da, bunun kullanım şekilleri farklılıklar gösterebilmektedir. Bu durumun oyunculara yansıması ise, aynı konsepte sahip iblisleri yaratma imkanının verilmiş olmasıdır. Ancak bu noktada, aynı konsepte sahip iblislerin aynı şekilde kullanılması, kişisel zevklerinizi baltalayabileceği gibi, RP içi aksiyonları da sınırlayacaktır. Dolayısıyla, sistemsel olarak aynı konsepte sahip iblis yaratma imkanı bulunmakla birlikte, böylesine bir durumla karşılaşılması halinde, mümkün olduğunca özgün kullanımların seçilmesi faydalı olacaktır.

Bu noktada, iblis yaratımı konusunda bazı faydalı bilgiler ve sistemsel açıklamalar yapmak gerekmektedir. Bunları aşağıda detaylı bir şekilde okuyabilirsiniz.

Bir iblis yaratımı tamamen kişisel zevkleriniz ve tercihlerinize kalmış bir durumdur. Ne var ki, kişisel zevkleriniz ve tercihleriniz, iblisler için belirlenen sistemsel tabana ve sınırlamalara uymak zorundadır. Bu noktada, öncelikle yaratmak istediğiniz iblisinizin konseptini belirlemeniz ve bu iblisin hangi tür ve sınıfta yer almasını arzuladığınızı iyi tespit etmeniz gerekir. Diğer bir deyişle, yarattığınız iblis ile evrene devam edeceğinizi düşündüğünüzde, yarattığınız iblisin varlığı ilk olarak size zevk vermeli ve onun varlığı sizi mutlu etmelidir.



KONSEPT KAVRAMI

İblislerin yaratılması sürecinde, oyunculardan istenilen şey bir konsepti benimsemeleridir. Her ne kadar iblis yaratımı noktasında oyuncuların belli bir özgürlük alanı olsa da bu alanın en büyük kısıtlaması bir konseptin var olmasıdır. Zira, oyuncuların yaratacağı iblisler gibi, sistemsel olarak var olan iblislerin de bir konsepti bulunmaktadır ve kullanım şekilleri bu konsepte bağlıdır.

İblisler için bahsedilen konsept, bir tema veya bir güç türü olarak nitelendirilebilir. Yani oyuncular iblis yaratırken, ilk olarak iblisin temasını veya güç türünü belirlemek zorundadır. Bu durumu daha somut bir şekilde izah etmek gerekirse, belli bir element türüne hakim iblis yaratmak akla ile gelen konsepttir. Yine One Piece evrenindeki şeytan meyveleri de, her bir iblis için konsept niteliği taşımaktadır. Elbette bu somut açıklama konsept kavramını en ideal şekilde anlatmak için verilmiş örneklerdir. Yani evren de Gomu Gomu no Mi kullanan iblislerin var olması en son görmek isteyeceğimiz şeylerden biridir.

Bu noktada yukarıda belirtilen konsept belirleme noktasında özgürlük alanı da maalesef ki sınırlı olarak kullanılabilmektedir. Bunun en büyük nedeni, akla gelen belli başlı konseptlerin ucu açık ve evren içerisinde ciddi güç dengelerini bozacak nitelikte olmasıdır. Diğer bir söylemle, oyuncular iblislerini yaratırken sahip oldukları sınırsız konseptleri, belli başlı olacak şekilde sınırlandırmalıdır. Örneğin; yıldız manipülasyonu gibi bir tema, yukarı belirtmiş olduğumuz konsept kavramına uygun düşse de, nevi itibariyle az önce bahsedilen sınırlamalara konu olması gerekmektedir. Yani böylesine bir tema sistemsel olarak kullanılabilir ve belki de NPC iblisler tarafından kullanılır durumda olsa dahi, oyuncular tarafından bu ve benzeri temaların kullanımı kabul edilmeyecektir. Uzun lafın kısası, oyuncuların iblisleri için yaratacağı konseptler, ayağı yere basan, ucu bucağı yani sınırları belli olan, evren içi güç dengelerini ciddi anlamda sarsmayacak nitelikte olmak zorundadır.



KONSEPT İLE TÜR VE SINIF UYUMU

İblisinizin konsepti ile tür ve sınıfı arasında uyum olması bir iblis yaratımında olmazsa olmaz bir unsurdur. Konsept ile uyumsuz tür ve sınıf, iblisinizi kısa süre sonra kullanılmaz bir hale getirebilir ve bu durumda size zevk vermekten çok eziyete dönüşebilir. Her ne kadar bu durumu belli bir somut örnek üzerinde açıklamak çok da uygun olmasa da (aralarındaki ilişkinin uyumsuz görünmesi haline rağmen yaratıcılıkla iyi kombinasyonların yapılabileceği ihtimali mevcut olduğu için) iblislerin niteliklerine göre bir konsept belirlemekte fayda olacağı aşikardır. Ancak elbette oyuncu tercihleri bunun ötesine geçip, uyumsuz bir kombinasyonla evren içinde var olmayı ve bu uyumsuz kombinasyonun sonuçlarını yaşamayı da tercih edebilir.

Bu noktada hemen belirtmek gerekir ki, iblis yaratımında belli noktalara müdahale zorunluluğu (örneğin konsept kaynaklı sıkıntılar) olduğu hallerde, duruma özgü uyarı ve sınırlamaları belirtecek olsak da, konsept ile tür ve sınıf uyumsuzlukları noktasında herhangi bir uyarı yapılmayacaktır. Gerekli diğer koşulların varlığı halinde, bahsedilen uyumsuzluğa rağmen onaylama işlemleri yapılacaktır. Bunun en büyük nedeni, yukarıda belirtmiş olduğumuz gibi, uyumsuz ilişkilerden doğabilecek yaratıcı kombinasyonlar ve oyuncu tercihlerine olabildiğince az müdahale etme arzusudur.

Konsept tamam, tür ve sınıf tamam… Bu noktada yapmanız gereken, iblisinizin yeteneklerini belirlemektir. Bu konuda ilgili bölümde açıklamalarda bulunulmuş olduğu için, ayrıca bir açıklama yapma gereği bulunmamaktadır. İlgili kısımdaki açıklamalar çerçevesinde iblisinizin yeteneklerini seçebilirsiniz.

Bu aşamadan sonra, statlarınızı dağıtmaya başlayabilir ve iblisinizle evrendeki varlığınızı ortaya çıkarabilirsiniz.

Re: İblis Yaratımı Genel Bilgilendirme

Posted: 07 Feb 2022, 11:57
by GM - Dimensio
İBLİS YARATIMI SİSTEMİ

Evrende geçerli olan iki farklı iblis yaratım sistemi bulunmaktadır. Bu sistemlerden ilki, iblis yaratımının tamamen oyuncu tarafından gerçekleştirilmesidir. Bu yaratım türünde, iblise dair her türlü bilgi oyuncu tarafından belirlenir ve yaratıma konu edilir. Bu sistemin avantajı, iblisin tamamen oyuncu inisiyatifinde (yönetici onayına sunulma aşamasında sisteme dayalı yapılması gereken değişiklikler hariç olmak üzere) olmasıdır. Yani oyuncular, sistem tarafından kendilerine tanındığı kadar özgür bir biçimde diledikleri şekilde iblis yaratımını gerçekleştirebilirler. Bu haliyle oyuncuların, iblisleri üzerinde yaratım aşamasından itibaren başlayan kontrolleri olur ve başlangıç aşamasından itibaren iblis gelişimlerine dair planlama yapmak imkanları bulunur.

İblis yaratımına dair kullanılabilecek ikinci sistem ise, iblise dair her türlü bilginin sistem tarafından yaratılmasıdır. Bu yaratım türünde oyuncunlar, yaratılacak teknikler hariç olmak üzere, evren içerisinde ehlileştirecekleri iblisin sistem tarafından kendilerine sunulmasını sağlar. İblisin künye, portre ve profil bilgileri tamamen sistem tarafından belirlenebileceği gibi, oyuncular sadece belli bölümlerin de sistem tarafından yaratılmasını isteyebilir. Örneğin; oyuncu tarafından iblisin künye bilgileri, profil bilgileri ve görünümü oyuncu tarafından belirlenebilir, ancak iblisin kişiliği tamamen sisteme bırakılabilir. Yine keza, iblisin profil ve portre bilgileri oyuncu tarafından belirlenir, ancak künye bilgileri sisteme bırakılabilir. Bu sistem türünde sisteme bırakılacak bilgilerde tercih tamamen oyuncuya bağlıdır.

Bu sistemin getirdiği avantaj, esasen gelişen evren temasına daha uyumlu olması ve karakterin daha çok evren içine dahil olmasıdır. Elbette oynanış, ilerleyiş ve planlama bakımından her oyuncu tarafından bu yönde bir tercihte bulunulmaması, sisteme bırakılan yaratımı kullanan oyunculara bir dezavantaj getirmektedir. Zira bu tür yaratımları kullanan oyuncuların önceden bir planlama yapamaması ve yaratımı yapılan iblisin tezat veya güçlük çıkaran durumlara neden olması göz önüne alındığında, RP içerisinde oyuncuları zorlayabilecektir. Dolayısıyla, bu tür yaratımları seçen oyuncuların karşılaştıkları dezavantajları engellemek amacıyla, bitirdikleri kurgu konuları sonunda ekstra ödül kazanımı olacaktır.

Bu tür yaratımlar neticesinde kazanılacak ödül konusu ise, oyuncunun sisteme bıraktığı oran kadar etkili olacaktır. Diğer bir anlatımla, iblis yaratımı ne derece sisteme bırakılmışsa, kazanım da o denli yüksek olacaktır. Örneği; iblis yaratımının sadece kişiliği sisteme bırakmış olan oyuncu 1 birim ödül kazanacaksa, tüm karakter yaratımını sisteme bırakmış olan kişi 5 birim ödül kazanacaktır. Bu örnekleme, tamamen sistemin mantığını açıklamak içindir, yani sistemsel olarak kazanımlar konusunda belirli bir oran bulunmamaktadır. Ödül miktarı tamamen RP içerisindeki etkileşimlere ve aksiyona göre belirlenecek olup, sisteme bırakılan yaratımların dezavantajları ve oyuncunun iblis ile olan ilişkisi dikkate alınarak hesaplama yapılacaktır.

Bu noktada bir kez daha hatırlatmak gerekir ki, her ne şekilde yaratılmış olursa olsun, iblislerin kullanacağı tekniklere ilişkin yaratımlar hiçbir şekilde sisteme bırakılamaz ve tamamen oyuncular tarafından yaratılması gerekmektedir.