Page 1 of 1

Savaş Modu Sistemi

Posted: 13 Oct 2023, 14:54
by GM - Dimensio
SAVAŞ MODU REHBERİ

Bilindiği üzere, evrende yer alan karakterleriniz ve diğer Aludirler sıradan insanlardan daha kudretli canlılar olarak varlıklarını sürdürmektedir. Temel olarak en güçsüz olarak nitelendirilebilecek bir Aludirin sıradan insandan daha güçlü olduğu veya en yavaş Aludirin sıradan bir insandan daha hızlı olduğu kabul edilmektedir. Her ne kadar bu hususlarda belirli sayısal statlar var olsa da, sıradan insanlarla Aludirler arasında bu gibi bir sayısal kıyaslama bulunmamaktadır. Ancak Aludirlerin sıradan insanlardan bir diğer ayrıldığı nokta ise, herhangi bir savaş durumunda reaksiyonlarının da sıradan insanlardan daha gelişmiş olmasıdır. Bu doğrultuda, hem savaş deneyimlerinizi daha kaliteli hale getirmek hem de RP sistemi içerisinde “tek hamle aksiyonu” ile sizleri sınırlandırmamak adına, Savaş Modu sistemini getirmiş bulunuyoruz.

Savaş Modu Nedir?

Savaş Modu, karakterinizle herhangi bir şekilde NPC’ler ile aksiyona girmeniz halinde sistemsel olarak devreye giren bir moddur. Söz konusu aksiyonlar tekil veya çoğul NPC’ler ile yapacağınız dövüşleri kapsamakta olup, diyalog vb. şekilde gerçekleşen etkileşimlerinizde bu modun kullanım alanı bulunmamaktadır. Savaş Modu sayesinde karakterleriniz tur başına, belli sınırlamalar ve şartlar dahilinde, birden fazla aksiyon alabileceklerdir. Diğer bir deyişle, karakteriniz birden fazla yumruk, tekme atma veya iblisine komut verme gibi çoğul aksiyonları tek bir RP içerisinde gerçekleştirebilecektir.

Savaş Modu içerisinde karakteriniz gerçekleştirebileceği çoğul aksiyonlar, genel olarak birden fazla fazın bir araya gelmesiyle meydana gelir. Karakterlerinizin yaratılması anında, her bir karakterin üç fazdan oluşan, kendisi için üç ve iblisi için üç adet olmak üzere toplamda altı tane, çoğul aksiyonu yapabilme imkanı bulunmaktadır. Savaş Modu, herhangi bir şekilde puan harcanarak geliştirilemez. Zira doğası gereği Savaş Modu, ancak karakterin savaşma deneyimleri ve antrenmanları doğrultusunda gelişebilmektedir. Bu nedenle, Savaş Modu içerisinde yer alan fazların sayısını arttırmak veya bir faz içerisindeki hamleleri çeşitlendirebilmek, ancak GM tarafından verilen gelişimlerle mümkündür. Ancak elbette karakterlerinizin bu kabiliyetlerini geliştirmek için konu açabilir veya mevcut konularınız içerisinde karakterlerinizin kişiliğine aykırı düşmemek şartıyla NPC’ler ile aksiyona girebilirsiniz.

Savaş Modu, halihazırda sadece oyuncuların NPC’ler ile girdikleri mücadeleler için geçerlidir. Oyuncuların birbirleriyle olan mücadeleleri içerisinde Savaş Modu herhangi bir şekilde aktif olmaz.

Savaş Modu Nasıl İşler?

Temel olarak savaş modu kendi içerisinde mevcut fazlardan oluşur. Diğer bir deyişle, karakterlerinizin üç fazdan oluşan bir hamle kitine sahip olur. Bu hamle kitleri, ister karaktere ister iblise ait olsun, tamamen oyuncular tarafından tasarlanarak kullanılabilir. Bu hususta özel bir yaratım yapılmasına gerek olmayıp, tur içinde oyuncular tarafından normal RP içerisinde kullanılır.

Yukarıda değinildiği gibi, savaş modu içerisinde her bir oyuncunun karakterine ve iblisine ait, RP içi aksiyon durumuna göre, birden fazla çoğul aksiyon oluşturma imkanı bulunmaktadır. Bu ve faz kısmının detaylı açıklaması ise aşağıda yer almaktadır.

Karakter İçin Çoğul Aksiyon Ne Şekilde Olur?

Halihazırda Aludir olarak karakterleriniz, diğer iblislere ve hatta Aludirlere karşı bireysel olarak aksiyon alabilmektedir. Bu doğrultuda, karakterlerinizin üç fazdan oluşan bir çoğul aksiyon seti oluşturabilme imkanı bulunmaktadır. Her bir faz, kendi içerisinde başarı veya başarısız olma durumuna göre şekillenmektedir. Diğer bir deyişle, ilk fazın ardından gelen ikinci faz, karakterinizin ilk fazdaki hamlesinin başarılı veya başarısız olmasına göre tasarlanır. Son olarak üçüncü faz da, ikinci fazdaki hamlenin başarılı veya başarısız olmasına göre şekillendirilir. Bu kısımda oyuncular, ikinci ve üçüncü fazdaki hamlelerini, kendisinden bir önceki gelen fazın başarılı olmasına göre ayrı, başarısız olmasına göre ayrı şekilde tasarlar. Bu kapsamda, her bir faz içerisinde yer alan başarısız hamleler, kırılma olarak adlandırılır ve sonraki faz da bu kırılmaya göre tasarlanır. Konuyu basit bir örnekle açıklamak gerekirse;

Yüce Fortius isimli karakterimize bir adet çoğul aksiyon kiti hazırlayacağımızı varsayalım. Bu kitin içerisindeki ilk fazda, Yüce Fortius rakibinin yüzüne hızlıca yaklaşarak sağ yumruk atmak ister. Birinci faz, Yüce Fortius’un yumruk atmaya hazırlanmasıyla başlar ve yumruğunu savurduğu anda sonlanır. Yumruğun temas etmesi halinde, başarılı olarak ikinci faza geçirilir. İkinci faz içerisinde Yüce Fortius, rakibinin yüzüne sağ yumruğunu indirmiş olur ve ardından, sağ dizini rakibinin karın boşluğuna indirir. İkinci faz, rakibin yüzüne yumruğun isabet etmesiyle başlar ve diz darbesinin savrulmasıyla sonlandır. Diz darbesinin temas etmesi halinde, başarılı olarak üçüncü faza geçilir. Üçüncü faz içerisinde Yüce Fortius, rakibinin karın boşluğuna diz darbesini indirmiş olur ve ardından, sol dirseğiyle rakibin ensesine sert bir darbe indirir. Bu aşamadan sonra çoğul aksiyon kiti sonlanır.

Yukarıda verilen örnek, fazlar arasında herhangi bir kırılmanın yaşanmadığı hallere göre belirlenmiştir. Oyuncular çoğul kite ilişkin fazları yaratırken, kırılma ihtimallerini de dikkate alarak ayrı bir yaratımda bulunurlar. Bu kırılmalar, rakip tarafından bir önceki hamlenin ne şekilde engellendiğinin genel bir şekilde belirtilmesiyle oluşur. Bu konuyu, yukarıdaki benzer bir şekilde açıklamak gerekirse ise, çoğul aksiyon şu şekilde gerçekleşir; ilk fazda, Yüce Fortius rakibinin yüzüne hızlıca yaklaşarak sağ yumruk atmak ister. Birinci faz, Yüce Fortius’un yumruk atmaya hazırlanmasıyla başlar ve yumruğunu savurduğu anda sonlanır. Yumruğun temas etmemesi halinde, ikinci faz için kırılma yaşanmış olur ve Yüce Fortius tarafından yapılan kırılma yaratımına uygun düştüğü ölçüde ikinci faza geçilir. Yüce Fortius’un kırılma anına ilişkin olarak yaptığı yaratımda, rakibin kollarıyla yumruklaması ihtimaline yer verildiği varsayılır ve aksiyon içerisinde Yüce Fortius’un sağ yumruğu rakibin kolları tarafından engellenirse, kırılma yaratımı devreye girer ve Yüce Fortius’un aksiyonları bu kırılma yaratımına göre ilerler. Üçüncü faza geçiş de, ikinci faz ile aynı şekilde gerçekleşir.

Yukarıdaki örnek biraz karmaşık gibi gelmişse de, yaratımın ne şekilde olacağına dair açıklamalarla bu karışıklığın gideceği düşüncesindeyim. Yaratım konusunda oyuncular, ilk olarak ilk faz hamlesine karar verecektir. İlk faz hamlesinin ardından ise, bu hamlenin başarılı olma ihtimaline binaen ikinci faz; kırılma yaşanması ihtimaline binaen ise ayrı bir ikinci faz hazırlayacaklardır. Üçüncü faz için ise, yine ikinci faz hamlesinin başarılı olması veya kırılma yaşanmış olmasına ihtimaline binaen ayrı ayrı hamleler yaratılacaktır. Bu konuya basitçe örnek vermek gerekirse;

 ! Message from: Fortius
İlk Faz
Rakibin yüzüne sağ yumruk atılır.

İkinci Faz
(Başarılı İlk Faz): Rakibin karın boşluğuna diz darbesi indirilir.
(Kırılma): Rakibin yumruğu kollarıyla engellemesi halinde, rakibin sol bacağının alt kısımların sağ bacakla tekme atılır.

Üçüncü Faz
(Başarılı Fazlar): Rakibin ensesine sol dirsek darbesi indirilir.
(Kırılma): Rakibin diz darbesini kollarıyla bloklaması halinde, boşta olan sol kol ile rakip yüzüne yumruk atılır.
(Kırılan İkinci Faz): Rakibin sol bacağının alt kısmına sağ bacakla atılan tekmenin ardından, rakibin karın boşluğuna sol yumruk ile vurulur.
(Kırılan İkinci Fazın Kırılması): Rakibin sağ tekmeyi zıplayarak engellemesi halinde, boşta olan eller ile rakip kavranarak yere savrulur.

Basit olarak bu şekilde tasarlanan fazların, oyuncular tarafından genel olarak tek bir hamle ve tek bir bloklama şeklinde yaratılması gerekir. Bununla birlikte, oyuncular tarafından fazlar tamamen savunma üzerine de yaratılabilir. Bunun içinde oyuncu, bir NPC’nin karakterine saldırı şekillerini ve buna karşı yapabileceği savunmaları yazması gerekir. Aynı şekilde, fazlar içerisinde oyuncular hem savunmayı hem de saldırıyı harmanlayabilir. Buradaki tek ve yegane kriter, her bir fazın tek bir hamle içermesidir.

İblisler İçin Çoğul Aksiyon Ne Şekilde Olur?

İblisler için yaratılacak çoğul aksiyon kitleri, yukarıda açıklandığı gibi fiziksel saldırı ve savunmaları içerdiği gibi, üç ayrı teknik veya bir ya da iki teknik ile bir ya da iki fiziksel saldırı/savunma şeklinde yaratılabilir. Bu yaratımlar için de yukarıda belirtilen kurallar geçerliliğini korur.

Savaş Modu RP içerisinde aktif olan bir yapıya sahip olduğu için bu hususta özel bir yaratım yapılmasına gerek bulunmamaktadır. Yani oyuncular kendi konuları içerisinde farklı farklı çoğul aksiyon kitini kullanabilirler. Ancak buradaki en önemli husus, çoğul aksiyon kitinin kullanıldığı hallerde, her bir faza ilişkin hamlelerin ve yaşanması muhtemel kırılmaların detaylı anlatılmasıdır. Detaysız veya genel geçer ifadelerle kullanılan çoğul aksiyon kitleri kabul görmeyecek olup, sadece ilk hamle esas alınarak turun devamı sağlanacak.